Spreekuur
Goed dat je contact zoekt met CJG Veenendaal. Wij helpen je graag met je vraag over opvoeden of opgroeien. Op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag kun je je vraag stellen tijdens ons spreekuur in De Twyn (Verlaat 20e). Je kunt je eigen afspraak inplannen via deze link. Bij het maken van de afspraak vragen wij je een formulier in te vullen ter voorbereiding op het gesprek. Tijdens jouw afspraak is een professional van het CJG Veenendaal beschikbaar om te luisteren en met je mee te denken om samen tot een goed antwoord of een passende oplossing te komen.
Plan je afspraak voor een vraag over een jong kind tot en met 5 jaar op maandag en donderdag. Dan is er een speciaal spreekuur voor het jonge kind en is er een jeugd- en gezinswerker van team Jonge Kind aanwezig.
Tijdens het plannen van de afspraak kun je aangeven of je voorkeur uitgaat naar een fysieke of naar een digitale afspraak. Bij een fysieke afspraak ontvang je na je aanmelding een reserveringsbevestiging met informatie over de locatie. Bij een digitale afspraak ontvang je na je aanmelding een reserveringsbevestiging en een uitnodiging via de mail met een link (Microsoft Teams) naar het videogesprek.
Door ziekte en personeelswisselingen kan het gebeuren dat je langer moet wachten op een afspraak dan je van ons gewend bent. Houd daarom rekening met een wachttijd van 6 tot 8 weken.
Annulering van de afspraak
Mocht je om dringende redenen toch niet aanwezig kunnen zijn op het door jouw geplande tijdstip van de afspraak, meld je dan uiterlijk 24 uur van te voren af bij ons secretariaat via secretariaat@cjgveenendaal.nl. Met jouw afmelding komt er tijd vrij voor een andere inwoner van Veenendaal met een (dringende) vraag. Je kunt na je afmelding een nieuwe afspraak maken via deze link.
GGD – Consultatiebureau
De GGD of het Consultatiebureau van Veenendaal kunt u telefonisch bereiken via het Service Center:
Jeugdgezondheidszorg
Op werkdagen van 8.00-17.00uur
T. 033-460 00 46 (Service Center)
E. jeugdgezondheidszorg@ggdru.nl
Wat te doen bij een crisissituatie?
Bij een acute crisissituatie kun je contact opnemen met Veilig Thuis via 0800 2000.
Onafhankelijke cliëntondersteuning
Als je contact hebt met het CJG over hulp of zorg, kan je gebruik maken van onafhankelijke cliëntondersteuning. Cliëntondersteuning helpt ouders en jeugdigen om zo veel mogelijk zelf keuzes te maken en zelf te bepalen welke hulp ze krijgen.
De cliëntondersteuning is gratis en onafhankelijk van het CJG en de gemeente. Dit betekent dat jouw belang bij de cliëntondersteuner voorop staat. De cliëntondersteuner kijkt altijd naar wat voor jou het beste is en helpt jou om de gewenste oplossing voor elkaar te krijgen. In Veenendaal is deze vorm van ondersteuning geregeld via MEE en Helpende Handen. Kijk voor meer informatie op https://www.mee.nl/clientondersteuning of https://helpendehanden.nl/diensten/cli%C3%ABntondersteuning.html
Contactformulier
Of stuur rechtsreeks een mail naar info@cjgveenendaal.nl. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Als uw jeugd- en gezinswerker niet bereikbaar is en/of op het moment van bellen niet werkzaam is, en de vraag kan niet wachten tot de volgende dag dan kunt u ons alleen voor spoedeisende zaken/noodgevallen tot 17.00 uur bereiken op 06-4033 9233.
Bij een acute crisissituatie kun je contact opnemen met Veilig Thuis via 0800 2000.

Openingstijden
Op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag kun je je vraag stellen tijdens ons spreekuur in De Twyn (Verlaat 20e). Je kunt je eigen afspraak inplannen via deze link. Bij het maken van de afspraak vragen wij je een formulier in te vullen ter voorbereiding op het gesprek. Tijdens jouw afspraak is een professional van het CJG Veenendaal beschikbaar om te luisteren en met je mee te denken om samen tot een goed antwoord of een passende oplossing te komen.